onsdag 1 juli 2009

Åskväder

Idag vaknade jag som vanligt när Ingemar gick upp, men somnade om. Han kommer alltid och lägger sig en stund när han kokat kaffe, innan han går till jobbet. Sen somnade jag om igen. Vaknade ett par timmar senare med migrän, vilket inte är ett ovanligt scenario i mitt liv. Jag har inte migrän lika ofta som tiden före Migränskolan, men ändå tillräckligt ofta för att det ska vara ett störande moment. Jag gick ner och tog en Almogran och åt lite, sen gick jag och la mig en stund. Vid halv elva började det åska, så jag gick ner och drog ur alla kontakter till tv och telefoner. Jag sa till Freddan att hämta in Krut och jag gick ut för att hämta in tvätten. Jag hade inte tagit ner mycket innan det fräste till och small direkt. Jag hoppade högt och rusade in. Jag har inget emot åskan när den är på behörigt avstånd, men när den kommer in på knutarna blir jag lite nojig. Freddan mötte mig i dörren och undrade vart det slagit ner.

Sen höll det på att åska fram till tre-tiden. Fast det var på avstånd, så vi satt på altan och lyssnade. Har det blivit nåt svalare då? Nä, inte särskilt. Fast det var ju en del att ta på.

Nu väntar jag på att Ingemar skall komma hem med kött från tjuren som vi slaktade förra veckan. Det ska packeteras så snabbt som möjligt och läggas i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar