söndag 5 juli 2009

Helgen förbi

Ja, så var den här helgen oxå över. Vi har haft kompisar här och det är alltid lika kul. De kom i fredags och åkte hem idag. Det kom allt lite mer regn på fredagen och det friskade upp en del. Men inte förrän idag när regnet dragit över och ett par åskknallar, så har det svalnat av rejält. Nu tror man nästan att sommaren är över. Tråkigt!

Vi var en sväng till Arvika igår för att lämna lite saker till Frederick och givetvis för att se på folk. Det var ganska mycket folk på stan. I varje fall fler än vanligt, men inte om man jämför med Martenshelgen. Men det återstår att se till vi fått Arvika Nyheter imorn hur mycket biljetter som sålts. De hade väl räknat med att sälja 25 tusen biljetter.

När vi kom hem gick vi till Hemsjön och badade. Krut var med och badade för första gången. Han verkade tycka att det var kul. På kvällen grillade vi. Jag har fått en snabbkurs i fotografering med systemkamera och hoppas att något satt sig, annars vet jag ju vart jag ska ringa, men jag måste gå en fotokurs. Jag vill ju få ut ordentlig behållning av kameran.

På lördagkvällen la jag mig på spikmattan i 10 minuter och det gjorde ju ont i början, men gör nog gott på lång sikt. Ingemar tog över den efter mig. Först sa han att han nog inte skulle göra det,när han såg hur jag såg ut på ryggen, men han la sig ner och t.o.m. la sig till rätta. Efter tre minuter sov han och han sov djupt. Jag bara gapade.

Halv två i natt ringde telefonen. Första tanken var att vi inte kunde köra för vi hade ju druckit vin till maten. Det visade sig vara LisaMari. Hon berättade att hon och några kompisar var på väg hem med Frederick. Hans rygg hade pajat ihop efter tre dagars festivalande och tältande. Det tog en dryg halvtimme innan de var här. Under tiden var jag och röjde undan lite i hans säng. Där låg ju elgitarr och annan bröte. Jag öppnade fönstret och det fläktade härligt, så jag la mig på hans säng en stund. När de väl kom, så fixade jag lite mat till honom. Idag är han bättre, men imorn är det vi som ringer till röntgen och skyndar på den där remissen som doktorn skrev i fredags. Plus att vi hämtar medicinen hon skrev ut.

Sparsamt med migrän den här helgen, i alla fall inte mer än jag klarat utan medicin. Det är skönt ibland att slippa medicinerna. Jag brukar inte vilja chansa, men den här helgen har jag chansat vilt. Kanske spikmattan redan har gjort susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar