fredag 10 juli 2009

Regnet det bara öser ner

Nu har det regnat mest till än från sedan i förra veckan. Man blir så trött och speciellt nu när det är bluesfest i Åmål. Vi åker dit över helgen, men inte känns det särskilt lockande. Men vi ska göra allt för att det ska bli så kul det bara går. Vi ska visst hyra rum hos någon, jag vet inte vem, men det ordnar sig.

Började dagen med att åka till stan för att gå på bolaget och handla mat. Tänkte att det var en bra idé att vara tidigt på bolaget. Jag var där prick kl. 10, men inte hade de öppnat inte. Det fullt med folk på utsidan av ett slags klientel som jag vanligtvis inte beblandar mig med. Odörerna från detta folk kunde få vem som helst att baxna. Det luktade gammal fylla. In skulle de och fylla på. Tragiskt liv. Många har det inte så lätt och jag tror att när man väl hamnar nere i skiten är det svårt att ta sig ur. Även om viljan finns där, så finns inte orken. Många kanske har förlorat både familj och hem pga av sitt missbruk. Då är det nog inte så lätt att finna motivation att ta sig ur det. Man kan bara hoppas att man själv eller ens barn inte hamnar där.

Igår kväll låg jag på spikmattan i 20 minuter. Det känns mest gottont nu, men det är självplågeri. Fast om det gör nytta, så får det väl kännas lite. Ska lägga mig en stund på mattan innan vi åker till Åmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar