torsdag 9 juli 2009

Åskväder igen

Nu har det åskat ... ja, jag har inte koll på det riktigt. Det har åskat mycket i alla fall. Mest dagtid tror jag. Jag har i varje fall inte märkt om det har åskat på natten. Vi springer som galningar och drar ur alla kontakter. Vi vill ju inte riskera något i onödan. Så nu är kontakterna ur för det mesta. I går åskade det på förmiddagen. Jag skulle en tur till..... ja, Charlottenberg ..... igen. Skulle ju köpa den där resväskan till Catrin. Den är stor och den är mörkt rosa. Det blir fint! Väntade in att åskvädret skulle dra förbi. Lisa åkte med och vi plockade upp Irs på vägen. När vi kom till Adolfsfors, så stod brandkåren i en trädgård. Det hade slagit ner i ett träd alldeles nära ett hus. Det rök ur trädet. Vilken tur att det inte slagit i huset.

Det var inte lika mycket folk på köpcentret som i tisdags, men det var en hel del i alla fall. Vi gick och tittade på kläder. Hittade massor som jag skulle vilja ha, men jag har ju köpt så mycket det senaste att jag får nära mig, som mamma säger. Jag fick iaf köpt den där resväskan och jag tror nog att du/Catrin blir nöjd. Den har fyra hjul, så man kan både dra den och putta den. Hur enkelt som helst. Hoppas du får mycket glädje av den Catrin.

Mitt körkort har kommit oxå, så det var jag ju tvungen att hämta. Hade ju inte många dagar kvar innan mitt gamla skulle bli ogiltigt. Jag blev så full i skratt när jag såg det. Det såg ju precis likadant ut. Samma frisyr. Fast jag har ändrat på mig lite då och då, men för tio år sen såg jag ut likadant. Snacka om att vara tidlös.

Vi avslutade shoppingrundan med att fika på Krokonilen. Det var tre krokodiler i basängen. Det var en del folk där på caféet. Ganska många utlänningar. Det kom fram en pojk i tolvårsålder och förklarade något om krokodilerna på nåt baltiskt språk, som ju jag givetvis inte förstod. Men jag sa - "jaha du" och han såg nöjd ut. Han krävde inget vidare svar som tur var, utan gick iväg.

Vi fick kaffe och....ja, bakelse. Vad annat ska man äta när man är på café?

Hem och gjorde mat innan jag skulle iväg och dansa linedance. Vi hade inte dansat länge innan åskan var i full gång igen. Jag såg att det regnade som bare den över åsen när jag åkte hem. Det flödade på grusvägen. Åskat hade det gjort rejält oxå, men det hade som tur bara gått runt. Telefonen blev utslagen och den fungerar nog inte riktigt än. Mobiltnätet har nog fått sig en omgång oxå, för det fungerar dåligt. 3G-nätet inte alls. Så att använda det trådlösa Internetet är inte nån idé. Tur att vi även har ICE, det fungerar något så när.

Det var kul på linedansen igår iaf. Vi var fem stycken som trampade oss igenom några gamla och en ny Gotta Be Somebody till en låt av Nickelback. Den var lätt och härlig. Det behövs några enklare in emellan. Även om det känns motigt ibland att åka iväg, så ändras det ganska snart när jag väl är där. Det är ju faktiskt så fantastiskt roligt att dansa linedance.

Låg på spikmattan en stund innan jag somnade och jag har faktiskt sovit gott i natt när jag tänker efter. Om det nu beror på mattan eller ej låter jag vara oskrivet. Just nu har jag migrän, men det beror nog på hormonsvängningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar