onsdag 1 juli 2009

Migränskolan 8

Så var äntligen dagen inne för resan till Nya Migränskolan på Hjälmslund herrgård i Klippan. Jag var på linedancekurs i Mora på lördag-söndag, så jag åkte ner till mamma i Landvetter och sov över från söndag till måndag. Jag tyckte det var lite väl tufft att åka hela vägen ner till Klippan från Mora på söndagen.
Jag påbörjade min resa från Landvetter mot Klippan strax före åtta och var framme strax efter nio. Jag visste att alla redan var framme, så jag körde kanske lite väl fort, men jag höll faktiskt hastighetsbegränsningarna ändå. Vilken känsla när jag körde in på Hjälmslund. Fantastiskt! Alla var samlade i samlingssalen i annexet. Bjarne mötte mig på trappan och ordnade kaffe till mig i köket. Sen var det stora kramkalaset. Det var såå roligt att träffa de andra.

Veckan som låg framför oss innefattade lite olika behandlingar och samkväm. Av förklarliga själ hade vi ingen vattengympa den här gången eftersom det inte finns någon pool på Hjälmslund. Det gick bra ändå. Det enda vi egentligen saknade var Musslan med bubbelpoolen.
På dagarna hade vi lite behandlingar och kvällarna tillbringade vi i salen där nere. Vi gick på promenader, sköt med pilbåge, spelade kubb och så körde vi go-cart en dag och West vann. Han hade redan från början bestämt sig för att "spöa skiten" ur oss. Givetvis stod regnet som spön i backen den dagen och vi blev formligen som dränkta katter. Det rann av oss. Men roligt var det. I och med att det regnade så var ju banan såphal och det var hur lätt som helst att sladda runt och av banan, men då var det bara att krångla sig tillbaka.
Här skjuter jag pilbåge och jag var väl den enda som prickade bulls eye. Inte för att jag var så särskilt bra, men jag hade väl mest tur kan jag tänka. Kul var det iaf.
Greven, som vi i vår grupp kallade Bjarne, ja, han är ju greve också, tog oss med på en rundtur runt ägorna.
Go-cartbanan, som vi kört på den dagen regnet öste ner, låg delvis på Bjarnens ägor.
Här har vi greven Bjarne i egen hög person. Han har med sin suveränitet lotsat oss genom Migränskolan med ett lugn som alla tagit till sig. Han har givetvis haft stor hjälp av sitt oöverträffliga team. Det var även han som ordnade frukost till oss på mornarna och han lagade till vildand en dag. Och så sjunger han helt otroligt. Man bara ryser.
Här är gänget samlat strax före avfärd hemåt.

Den vackra skånehimlen med solnedgång.

En sammanfattning om migränskolan kommer...... till dess kan man besöka migränskolans hemsida http://www.migranskolan.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar