fredag 6 februari 2009

Äntligen fredag

Eller egentligen inte. Är lika nöjd med alla dagar nu för tiden. Fast det är skönt med helg för då hinner man få gjort något hemma. Veckorna försvinner ju annars i bara jobb. Fast det är nog för att det fortfarande är mörkt på kvällarna. Att det blir ljusare för var dag är underbart. Tänker på det varje dag när jag kör både till och från jobbet. Det är ju något så när ljust både när jag åker till jobbet och hem nu, t.o.m. när jag slutar kl. 17.00.

I går hade jag en liten känning av migrän, men tog, som tidigare skrivits, en tablett direkt. Det var nog en bra idé. Den försvann och kom inte tillbaka. Ibland är det bara korta attacker, som nästan bara för att påminna om att helvetet finns. Idag har varit en hyfsat bra dag. Bara jag ser till att dricka ordentligt så brukar jag klara mig. Tyvärr glömmer jag det och det har varit ganska varmt på jobbet det sista, så då är det klart mer behov av att dricka.

Har sån himla lust att ta en skotertur över sjön i helgen, men jag får väl se om jag får med mig gubben. Jag tror ju att isen håller, eftersom det varit kallt så länge. Skulle vara så roligt att åka över sjön. Borde ju lära voffsen att åka med oxå. Han vill ju inte vara ensam hemma. Då protesterar han med det vildaste. Han tuggar på allt han kommer åt och det i ren protest. Han får väl inte så mycket stimulering som han behöver.

Ikväll blir det iaf god mat och Let's Dance

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar