måndag 9 februari 2009

Måndag

Vaknade med en annalkande migrän. Nu har jag klarat mig i över en vecka (om man inte räknar med torsdagens skrämskott), så jag var ganska nöjd ändå. Jag försökte somna om, men det var lönlöst. Gick upp och tog en Almogran och så pressade jag apelsin och tog mig ett par mackor av det goda brödet som jag bakade igår. Tabletten hade fått sin verkan före jag var på jobbet. Så det gick hyfsat att jobba idag. Men det märks på tålamodet att migränen ligger där och lurar. Ungarna har lärt sig det nu. Då frågar dem om jag har migrän. Anledningen till dagens migrän, var nog alla avgaserna från skoterkörningen igår. Jag åt kanske lite fel igår också. Ja, så blev det lite sent på både fredag och lördag. Det kommer nästa alltid eftergifter på det.

Imorse var det svinkallt, så voffsen fick vara inne, men han är ju helt stollig när han blir själv. För det första började han yla imorse när gubben hade gått, innan jag gick upp. Det har han aldrig gjort förut. Sen har han tuggat på kökssoffan och köksbordet av björk som sonen gjort. Så imorgon får han vara ute i hundgårn. Det går ingen nöd på honom där, men det är ju lite trist att han inte kan vara själv inomhus. Han blir väl klokare ju äldre han blir. Han är ju trots allt bara nio månader. Vanligtvis är han en jättego hund, men som sagt ganska trist när han blir själv inne. Han har en stor fin hundgård, med isolerad koja på logen, så det går ingen nöd på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar