lördag 14 februari 2009

Oj oj oj....

.... vad sjuk jag blev. Fått nåt influensaliknande. Sov dåligt i går natt och vaknade givetvis med en vansinnig huvudvärk i hela huvudet. Kan detta vara migrän, tänkte jag. Guben sa att jag var varm, så jag hade nog feber. Jag funderade länge innan jag gick upp hur jag skulle klara dagen. "Klart jag ska klara dagen", men jag insåg snart att det skulle jag inte. Jag släpade mig ner och tog några tabletter och drack lite ramlösa. Det tog ju tid att komma fram på telefon till jobbet. Jag kraxade fram att jag nog var lite sjuk och inte orkade jobba. Sen gick jag och la mig igen. Migränen släppte till slut, men det snurrade rejält i huvudet när jag försökte resa mig upp.

Jag var ju så himla törstig, men klarade inte att ta mig ner. Jag var lite orolig att jag skulle ramla i trappan. Jag skickade ett sms till gubben att jag var jättedålig. Han var gullig och ringde, men jag orkade inte prata. Han sa att jag var tvungen att gå ner och äta och dricka något. Jag sa inte att jag inte orkade. Sen sov jag i omgångar. När jag var vaken tittade jag på klockan och väntade på att han skulle komma hem.

När han väl kom hem, kom han med mat, c-vitamin och tabletter. Efter en stund orkade jag gå ner. Jag la mig på soffan. Jag fick för mig att jag skulle ta febern...... oj den var på 39,7. Inte konstigt att jag var yr.

Vi hjälptes åt att göra fruktsallad före Let's Dance. Sen var det soffan igen. Jag orkade se på Let's Dance, men det var inte mer heller.

Idag har jag fortfarande lite feber, men orkar vara upp i alla fall. Har t.o.m. dammsugit. Men nu är jag trött. Det är jättefint väder ute i dag. Solen skiner, snön ligger vit på träd och mark. Det är kallt, så det är ganska gott att vara inomhus. Men jag skulle vilja gå ut och ta lite kort. Kanske jag kan göra det i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar