onsdag 25 februari 2009

Sportlov

I dag var egentligen den första riktiga lovdagen... eller lediga dagen kan man säga. Jag vaknade tidigt, men hade inte migrän. Kunde somna om och gjorde det gärna. Gött att få sova länge. Tänker faktiskt inte avslöja hur länge, men jag var till slut tvungen att gå upp för huvudet började kännas av och hunden behövde gå ut. Migränen kom ju till slut. Jag har hamnat i en fas där migränen visar sig oftare än inte. Jag försöker bryta mönstret, men det är svårt. Blir nog bättre när det blir vår och varmare. Har märkt att jag får migrän oftare när det är kallt.

Resten av dagen har ägnats åt att fortsätta ordna med datorn, laga mat och dansa linedance. Åkte till vår träningslokal och träffade de andra. Vi dansade igenom några gamla och så trampade vi in en ny, Hotter Than Cold av Rob Fowler. Riktigt rolig faktiskt. Är en dans till Kate Perrys Hot and Cold.

Nu börjar det bli ordning med föreningen igen. Vi har en ny ordförande och sålunda en ny styrelse. Det såg ju ganska mörkt ut ett tag, men allt har ordnat upp sig och vi ser på framtiden med hopp om en rolig verksamhet. Vi kommer att hålla kurs, men absolut inte i så stor utsträckning som förut. Först och främst ska vi i dansteamet ha roligt. Kursverksamheten blir för att få in lite inkomster till lokalhyran. Framledes ska vi träna in ett nytt uppvisningsprogram ifall vi blir anlitade. Man vet ju aldrig och då är det bra att ha ett färdigt program.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar