söndag 8 februari 2009

Lördagstur

Vi tog en "sväng" på 50 mil med bil. Det blev 75-årskalas med släkten. Det är alltid lika roligt att träffa dem och goa tårtor blir det, både smörgåstårta, mockatårta och gräddtårta. Mätta och goa och med en kartong fylld med smörgåstårta åkte vi hem igen. Voffsen var ju i hundgården och väntade på oss. Han har det gott där i sin isolerade koja som står på logen, med en go madrass, men han är så sällskapssjuk, så han vill nog helst vara med. Tyvärr har vi hundallergiker i släkten så han var tvungen att bli hemma.

När vi kom hem så smaskade vi i oss smörgåstårta och kollade på Macahan. Sen gick jag och la mig och läste GT. Döm om min förvåning när jag fick syn på West, den störtsköne kbt-psykologen på migränskolan. Han kommenterar något i GT:s krönika "Lyckofasaden tar död på oss". Han säger "Masken är en otrolig stress". "Släpp masken och slappna av. Föreställandet kan skada din hälsa. - Det blir en källa till inre stress" Han är så himla rakt på, men absolut inte burdus. Detta får mig att osökt tänka på första mötet med honom. Som deltagare i migränskolan så ingick ju träffar med kbt-(kognitiv beteendeterapi)psykologen. Jag kände faktiskt en oro inför det. Jag har en del som jag inte vill prata om och funderade på hur jag skulle slippa undan det. Jag vill ju att allt ska vara bra..... lyckofasaden...hm.

Första dagen på migränskolan så hade vi träff på morgonen med information och presentation och givetvis kom West för sent. Fast nu i efterhand kan jag nästa ana att det var planerat. Just för att få oss lite avlappnade. Han var inte så farlig som vi trodde. Han pratade om än det ena, än det andra, men en sak han sa var att: - Nu känner ni inte varandra så bra, men om några dagar kommer ni att börja byta "knark" med varanda. Vi skrattade ju lite åt det, men vad rätt han hade. När vi väl lärt känna varandra så pass mycket, så började vi fråga varandra om vilka mediciner vi åt. Och så bytte vi! Hur ska man annars få veta. Ha ha!

Alla kanske inte håller med om det West säger, men man får ju ta till sig det man gillar och förkasta det andra. Jag tycker ju att han har rätt i så mycket. Han har verkligen öppnat upp mina ögonen och tvingat mig att kasta skygglapparna utan att egentligen göra så mycket mer än att leda in mig på rätt spår.
Han är en hejare på go-cart oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar