torsdag 12 februari 2009

Taggtråd

Det började i går eftermiddag...... hostan. Det började som en liten kittling i lungtrakten. Sen började jag hosta. Torrhosta var det. Inom några timmar började jag frysa och känna mig sjuk. Fasen... det har inte jag tid med. Vi pratade just om influensan på AP-mötet i tisdags; att vi ska vänta med det till vi har sportlov. Man ska aldrig prata så. Jag hade köpt en massa juiceapelsiner härom dagen, så det var bara att sätta igång att pressa. Sen köpte guben c-vitamin. Så nu blir det till att kurera på hög nivå.

Ungarna var för goa imorse. De satt på sina platser och småmumlade redan fem minuter innan vi skulle börja. De hade gaddat ihop sig. Rätt var det var så sa de grattis och sen sjöng de minst fyra verser på Ja må du leva. Jag blev så rörd. Trots att jag tjatar och skäller på dem mest hela tiden, så vet de säkerligen att de betyder väldigt mycket för mig. I kväll har jag bakat sockerkaka som jag ska bjuda dem på imorn. Vi ska ha lite mys på eftermiddagen. Det tycker dem om.

Efter allt hostande i dag så känns numer som att jag ätit taggtråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar