torsdag 19 februari 2009

Veckan går mot sitt slut

I morse vaknade jag med migrän igen, men det ville inte ge med sig. Tog en Relpax. Jag kände att det inte skulle sluta så bra annars. Var lite sen iväg och typiskt nog så snöade det. Och som grädde på moset var det en del långsamtgående fordon som jag kom ikapp. När det i vanliga fall brukar ta 35 minuter till jobbet, så behövs det inte mycket för att bli försenad. Om man då till råge på det redan är sen, så blir man ännu senare framme. Som tur är så är inte min chef den typen som står och klockar oss när vi kommer. För vi kan lika gärna vara en halvtimme tidigare. Bara man är där i god tid innan ungarna börjar, så är det inte hela världen. Och jag har väl kommit sent kanske tre gånger det här läsåret, så det är ju inget att orda om.

Nu har det kommit riktigt mycket snö och det är ju roligt nu när vi ska ha friluftsdag i morgon och sedan sportlov. Kan inte bli bättre faktiskt. Det ska bli skönt med lov i alla fall. Känner att det är dags för det nu. Det märks på ungarna att de längtar oxå.


Idag när jag kom hem hade två blivit tre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar