söndag 15 februari 2009

Helgen snart slut

Nu har jag sett både Melodifestivalen och Let's Dance. Den här gången fick jag se hela Let's Dance. Har väl aldrig riktigt gillat Kitty, så det var väl egentligen ingen stor förlust, fast hon hade börjat bli lite mer mänsklig. Jag tycker annars att det var Scotts tur att åka ut. För CJ lär väl stanna ett par program till är jag rädd. När man ser dessa fantastiska dansare slita och träna med de tävlande kan man inte annat än känna en stor beundran. De själva får ju inte visa riktigt vad de kan, för de blir ju så hämmade av sina partners som i vissa fall är urusla. Därför var det extra roligt att se dansnumret "Det godas kamp mot de onda". Där fick det verkligen visa vad de går för på ett par korta minuter. Jag skulle verkligen vilja se dessa live. Annars hoppas och tror jag att Morgan vinner.

Melodifestivalen.... hm. Ja, varför tittar man på det? För att det just inte fanns så mycket annat att titta på och så har man någon barnslig förhoppning om att det ska bli bra. Men... men .... men.. Inget kan väl nå över Björn Gustafsson insats förra året, som jag tycker gjorde det allra bästa framträdandet. Även när han levererade Sveriges röster i Eurovision Song Contest var han klart bäst. Igår var ju annars ett spännande startfält med en salig blandning. Jag som har en salig blandning på min musiksmak fick lite av allt till livs kan man säga. Jag gillade verkligen Cookies 'n Beans och H.E.A.T, men även Jennifer Brown. Fast Måns har väl ett vinnande bidrag är jag rädd. Han är ju otroligt duktig oxå, så varför inte. Fast han hör inte till mina favoriter vanligtvis. Kul iaf att H.E.A.T gick direkt till finalen.

Sonen ärade oss med ett besök igår. Han hade med sig en lite present som han och stora storasyster inhandlat till min födelsedag. De är allt för goa mina barn. Tänker mycket på hur mamma har det med huvet.

Visst är de gulliga de små liven. Vet att mamma har vansinnigt ont ibland och vill hjälpa till så gott de kan. Den här influensan eller vad det kan kallas som jag har, har givetvis gett migränen stor plats också. Vaknat varje morgon med fruktansvärd migrän. Som tur är så hjälper det med lite tabletter. Jag är fortfarande sjuk, men inte så hög feber längre. Hostar, men inte så farligt det heller. Så det finns hopp om livet kan man säga. Jag skall i alla fall vara hemma från jobbet imorn, så börjar jag så smått på tisdag istället. Sen är det inte många dagar kvar till sportlovet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar